Aikuisliikunta

Tutustu TNV:n monipuoliseen aikuisliikunnan tuntitarjontaan!

LIHASKUNTO JA KESTÄVYYS

Heart & Stretch

Iloinen ja menevä tunti, jossa helpoilla askelluksilla ja sykkeen nostoilla pidetään sydänlihaksesta huolta sekäpaneudutaan kehon liikkuvuuteen.

Kuntojumppa

Tunnilla harjoitetaan monipuolisesti erilaisia kehon fyysisen toiminnan osa-alueita, kuten lihaskuntoa, tasapainoa ja koordinaatiota, joustavuutta, sekä rentouttamista. Kuntojumppa on yleiskuntoa ylläpitävä tunti. Jumppa soveltuu kaiken ikäisille ja tasoisille.

Kuntosali

Ohjattu kuntosali- ja lihaskuntoharjoittelu.

Muokkaus

Muokkaus sopii kaikille lähtötasosta riippumatta. Tunnilla parannetaan koko kehon lihaskuntoa. Tunti koostuu alkulämmittelystä helposti askeltaen, lihaskunto-osuudesta ja loppujäähdyttelystä. Voit säätää treenitehon itsellesi sopivaksi. Ota mukaan oma jumppa-alusta ja vesipullo.

Tehomuokkaus

Tehomuokkauksessa nostetaan reipas hiki pintaan ja parannetaan koko kehon lihaskestävyyttä. Tunti koostuu alkulämmittelystä askeltaen, tehokkaasta lihaskunto-osuudesta ja loppujäähdyttelystä. Ota mukaan oma jumppa-alusta ja vesipullo. Osallistujan suositellaan ottamaan omat käsipainot tunnille mukaan.

TANSSI / KOREOGRAFIA

Kuntotanssi

Tarjolla monipuolista tanssiliikuntaa. Tunnilla mennään tunnelmasta toiseen eri tanssilajien siivittämänä. Iloinen ja rento tunnelma, sekä hyvät musiikit ovat iso osa kokonaisuutta. Tanssia saa omalla tyylillän ja oman kunnon mukaan. Tunnin jälkeen on varmasti hiki ja hyvä mieli!

Lavis® -lavatanssijumppa

http://www.lavis.fi/ Lavis® -lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

Tanssillinen voimistelu

Keskiviikon tunneilla nautitaan tanssillisen voimistelun liikkeistä, jokainen oman tason ja kunnon mukaan. Lisäksi on mahdollisuus osallistua ohjelmatekoon ja esiintyä tapahtumissa. 

TEEMATUNNIT

Ikivireät

Hyvinvointia, kuntoa ja liikkuvuutta ylläpitävää monipuolista liikuntaa, lihaskuntoharjoitteita ja tanssillista liikuntaa.

Vaihtuvan teeman tunnit

Kauden aikana liikutaan monipuolisesti hyvinkin erilaisilla tunneilla.

KuntoMix

KuntoMix on tarkoitettu kaikille liikkunnasta kiinnostuneille myös pidemmän tauon jälkeen uudestaan aloittaville, sekä liikuntarajoitteita omaaville. Ryhmä sisältää monipuolista liikuntaa sekä naisille että miehille. Ohjelma koostuu erilaisista jumpista ja kuntosaliharjoituksista (mahdollisesti myös sisäsoudusta, sekä vesiliikunnasta). Jumppaa ja kuntosaliharjoittelua pidetään Ratinan stadionilla, soutuspinningiä Tampereen soutukeskuksessa ja vesiliikuntaa liikuntakeskus Varalassa.

VESILIIKUNTA

AquaFit

AquaFit on iloinen ja virkistävä vesivoimistelun muoto, jonka tavoitteena on kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi. Tunnin aikana vedessä voimistellaan nivelliikkuvuuksien, lihasvoiman, tasapainon ja koordinaation ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. AquaFit -tunnin harjoitusten aikana pyritään myös lihasten rentoutumiseen ja verenkierron lisääntymiseen.

HydroBic

Tehokasta jumppaa vedessä. Soveltuu kaikenikäisille ja -kuntoisille, uimataidottomuuskaan ei ole esteenä. Vesi toimii tehokkaana vastustajana ja tarjoaa aktiiviselle liikkujalle haastavan vaihtoehdon kunnon kohottamiselle. Veden ominaisuuksien ansioista nivelet eivät joudu suurelle rasitukselle.