Aikuisliikunnan tuntikuvaukset

Tutustu TNVn monipuoliseen aikuisliikunnan tuntitarjontaan! Tuntien aikataulun löydät täältä.

LIHASKUNTO JA KESTÄVYYS

Tehoreeni 

Alkulämmittelyn jälkeen koko kehon lihaskuntoa erilaisten liikepattereiden avulla, loppujäähdyttely lyhyillä venytyksillä.

Ohjattu kuntosali

Ohjattu lihaskuntoharjoittelu  Ratinan kuntosalin laitteilla.

Perusjumppa

Nimensä mukaisesti tunnilla voimistellaan yksinkertaisia perusiikkeitä ja lyhyitä helppoja sarjoja. Sopii kaikille mutta erityisesti vasta-alkajille, taukoa pitäneille,  tai muuten rauhallisemmasta tunnista pitäville.

Muokkaus

Takahuhti: Koko vartalon tehokas jumppatunti, jossa keskitytään lihaskuntoon ja kestävyyteen. 

Kaarila: Tunnilla jumpataan musiikin tahtiin hiki virraten. Ensin lämmitellään hyvin aerobisilla kappaleilla, jonka jälkeen tehdään lihaskuntoa sekä loppuvenyttelyt. 

Molemmat tunnit sopivat niin aloittelijoille kuin himoliikkujille, koska liikkeissä on vaihtoehtoja helposta raskaaseen/vaikeaan.

Muokkausmix 

Isojen lihasryhmien muokkaus oman kehon painolla. Eri vaihtoehtoja, joten kaikille löytyy sopiva. Raskaimpien liikevaihtoehtojen avulla saa hyvän hapotustreenin.

Kuntomix

KuntoMix on tarkoitettu kaikille liikkunnasta kiinnostuneille. Tunnit sisältävät monipuolista liikuntaa sekä naisille että miehille.

KEHON- JA MIELENHUOLTO

Aktiivivenyttely 

Venytetään ja rutistetaan lihaksiä hengitystä hyväksikäyttäen. Samalla avataa niveliä sekä vahvistetaan ryhtiä ylläpitäviä syviä lihaksia. Kaikille sopiva rauhallinen tunti.

Jooga

Kehon ja mielen tasapainottaminen harjoituksen avulla. Parantaa keskittymistä ja liikkuvuutta sekä auttaa rentoutumaan ja  tasapainon löytymistä.

Kehonhuolto

Alkulämmittelyn jälkeen monipuolisia kehon kierto- ja venyttelyharjoituksia rauhalliseen tahtiin.

TANSSI / KOREOGRAFIA

Kuntotanssi

Tarjolla monipuolista tanssiliikuntaa. Tunnilla mennään tunnelmasta toiseen eri tanssilajien siivittämänä. Iloinen ja rento tunnelma, sekä hyvät musiikit ovat iso osa kokonaisuutta. Tanssia saa omalla tyylillän ja oman kunnon mukaan. Tunnin jälkeen on varmasti hiki ja hyvä mieli!

Zumba®

Mukaansa tempaavalla tanssitunnilla liikutaan pääosin latinalaisrytmien tahdissa. Jokainen omalla tavalla ja tasollaan liikunnan ilosta nauttien.

Tanssillinen voimistelu (edistyneet)

Ryhmä on suunnattu aikuisille, joilla on hieman aiempaa taustaa voimistelusta tai tanssista. Tunnilla harjoitellaan tanssillisen voimistelun tekniikkaa ja erilaisia sarjoja. Tunti sisältää hyppyjä sekä lajinomaista lihaskuntoharjoittelua. Ryhmä esiintyy seuran kevät- ja joulunäytöksissä sekä osallistuu voimistelun suurtapahtumiin. Tunnille voit tulla paljain jaloin tai voimistelutossuilla. Lue lisää tanssillisesta voimistelusta

Tanssillisen voimistelun perusryhmä

Voimistelutunnilla perehdytään virtaavaan liikkeeseen ja  voimistelun perusteisiin musiikin tahtiin. Tunnin aikana harjoitellaan tanssillisen voimistelun tekniikkaa, tehdään lyhyitä sarjoja sekä harjoitellaan askelsarjoja ympäri salia. 

Ryhmä sopii hyvin aikuisille, joilla ei ole aiempaa voimistelutaustaa sekä  tanssillisen voimistelun virtaavan tekniikan harjoituksia kaipaaville. Tunnille voit tulla paljain jaloin, sukkasillaan tai voimistelutossuilla.  Lue lisää tanssillisesta voimistelusta

TEEMATUNNIT

Ikivireät

Hyvinvointia, kuntoa ja liikkuvuutta ylläpitävää monipuolista liikuntaa, lihaskuntoharjoitteita ja tanssillista liikuntaa. Kevään aikataulu julkaistaan Ikivireiden omalla sivulla.

Vaihtuvan teeman tunnit

Kauden aikana liikutaan monipuolisesti hyvinkin erilaisilla tunneilla.

VESILIIKUNTA

HydroBic

Tehokasta jumppaa vedessä. Soveltuu kaikenikäisille ja -kuntoisille, uimataidottomuuskaan ei ole esteenä. Vesi toimii tehokkaana vastustajana ja tarjoaa aktiiviselle liikkujalle haastavan vaihtoehdon kunnon kohottamiselle. Veden ominaisuuksien ansioista nivelet eivät joudu suurelle rasitukselle.