Aikuisliikunnan tuntikuvaukset

Tutustu TNV:n monipuoliseen aikuisliikunnan tuntitarjontaan! Tuntien aikataulut löydät täältä.

LIHASKUNTO JA KESTÄVYYS

Tehoreeni 

Alkulämmittelyn jälkeen koko kehon lihaskuntoa erilaisten liikepattereiden avulla, loppujäähdyttely lyhyillä venytyksillä.

KeskikehonKohennus

Alkulämmittelyn jälkeen sykkeen nosto helpoilla liikkeillä. Sitten treenataan keskikehoa kuntoon niin syvien kuin päällimmäistenkin lihasten monipuolisella haastamisella.

Kuntosali

Ohjattu kuntosali- ja lihaskuntoharjoittelu.

Kehonhuolto

Sykkeennosto helpoilla askelluksilla, lihaskuntoa ja lopuksi pitkät venytykset. 20+20+20min

Tehotunti

Koko kehon muokkausta tehokkaasti välineitä käyttäen. Ohjaaja tuo välineet tunnille.

Lempeä kehonhuolto 

Rauhallinen kehonherättely - ja kehonhuoltotunti lempeänä päivän aloituksena.

Muokkausmix 

Isojen lihasryhmien muokkaus oman kehon painolla. Eri vaihtoehtoja, joten kaikille löytyy sopiva. Raskaimpien liikevaihtoehtojen avulla saa hyvän hapotustreenin.

Aktiivivenyttely

Sykkeen noston jälkeen monipuolista kehonhuoltoa pitkine venytyksineen.

TANSSI / KOREOGRAFIA

Kuntotanssi

Tarjolla monipuolista tanssiliikuntaa. Tunnilla mennään tunnelmasta toiseen eri tanssilajien siivittämänä. Iloinen ja rento tunnelma, sekä hyvät musiikit ovat iso osa kokonaisuutta. Tanssia saa omalla tyylillän ja oman kunnon mukaan. Tunnin jälkeen on varmasti hiki ja hyvä mieli!




Tanssillinen voimistelu (edistyneet)

Ryhmä on suunnattu aikuisille, joilla on hieman aiempaa taustaa voimistelusta tai tanssista. Tunnilla harjoitellaan tanssillisen voimistelun tekniikkaa ja erilaisia sarjoja. Tunti sisältää hyppyjä sekä lajinomaista lihaskuntoharjoittelua. Ryhmä esiintyy seuran kevät- ja joulunäytöksissä sekä osallistuu voimistelun suurtapahtumiin. Tunnille voit tulla paljain jaloin tai voimistelutossuilla. Lue lisää tanssillisesta voimistelusta

Uutena tuntina: tanssillisen voimistelun perusryhmä

Voimistelutunnilla perehdytään virtaavaan liikkeeseen ja  voimistelun perusteisiin musiikin tahtiin. Tunnin aikana harjoitellaan tanssillisen voimistelun tekniikkaa, tehdään lyhyitä sarjoja sekä harjoitellaan askelsarjoja ympäri salia. 

Ryhmä sopii hyvin aikuisille, joilla ei ole aiempaa voimistelutaustaa sekä  tanssillisen voimistelun virtaavan tekniikan harjoituksia kaipaaville. Tunnille voit tulla paljain jaloin, sukkasillaan tai voimistelutossuilla.  Lue lisää tanssillisesta voimistelusta

TEEMATUNNIT

Ikivireät

Hyvinvointia, kuntoa ja liikkuvuutta ylläpitävää monipuolista liikuntaa, lihaskuntoharjoitteita ja tanssillista liikuntaa.

Vaihtuvan teeman tunnit

Kauden aikana liikutaan monipuolisesti hyvinkin erilaisilla tunneilla.

KuntoMix

KuntoMix on tarkoitettu kaikille liikkunnasta kiinnostuneille myös pidemmän tauon jälkeen uudestaan aloittaville, sekä liikuntarajoitteita omaaville. Ryhmä sisältää monipuolista liikuntaa sekä naisille että miehille. Ohjelma koostuu erilaisista jumpista ja kuntosaliharjoituksista (mahdollisesti myös sisäsoudusta, sekä vesiliikunnasta). Jumppaa ja kuntosaliharjoittelua pidetään Ratinan stadionilla, soutuspinningiä Tampereen soutukeskuksessa ja vesiliikuntaa liikuntakeskus Varalassa.

VESILIIKUNTA

AquaFit

AquaFit on iloinen ja virkistävä vesivoimistelun muoto, jonka tavoitteena on kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi. Tunnin aikana vedessä voimistellaan nivelliikkuvuuksien, lihasvoiman, tasapainon ja koordinaation ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. AquaFit -tunnin harjoitusten aikana pyritään myös lihasten rentoutumiseen ja verenkierron lisääntymiseen.

HydroBic

Tehokasta jumppaa vedessä. Soveltuu kaikenikäisille ja -kuntoisille, uimataidottomuuskaan ei ole esteenä. Vesi toimii tehokkaana vastustajana ja tarjoaa aktiiviselle liikkujalle haastavan vaihtoehdon kunnon kohottamiselle. Veden ominaisuuksien ansioista nivelet eivät joudu suurelle rasitukselle.